Cu sediul în Aberdeen, Scoția, Caledonian Logistics și-a creat o nișă în industria logistică, specializându-se în transportul de mărfuri paletizate. Pentru a livra mărfurile rapid și în condiții de eficiență și încredere, compania are nevoie ca toate sistemele să funcționeze la capacitate maximă, inclusiv telematica.
Provocarea: Găsirea unui partener telematic de încredere
Înainte de Geotab, Caledonian Logistics implementase o altă soluție telematică, dar aceasta nu funcționa conform așteptărilor. Din nefericire, sistemul vechi era scump, greu de utilizat și cablat în vehicule de către furnizor, ceea ce a dus la costuri ridicate de instalare și de demontare. Pe măsură ce contractul lung de cinci an se apropia de final, managerul de întreținere a flotei, Gary Hughes, a decis că era timpul pentru o schimbare.
Caledonian Logistics avea nevoie de o soluție telematică rentabilă și ușor de utilizat, care să țină evidența locului în care se aflau vehiculele companiei pe întreg teritoriul Marii Britanii și să permită planificatorilor de rute și încărcare să comunice clienților orele de sosire.
Obiective și provocări:
- Urmărirea și gestionarea comportamentului șoferilor
Solutie:
- Cost redus al abonamentului si al echipamentelor
- Ușurința în utilizare
- Ușurința la instalare
- Perioada contractuală scurtă
Rezultate:
- Vizibilitate în privința comportamentului șoferilor
- Responsabilitate sporită
- Stoparea furtului de combustibil
Produse:
- Dispozitivul Geotab GO
- MyGeotab
Soluția: Practică
Geotab a corespuns nevoilor Caledonian Logistics din mai multe puncte de vedere. Primul beneficiu a fost contractul, mai avantajos, pe o durată de 12 luni. Al doilea, procesul mai facil de instalare. În al treilea rând, ușurința în utilizare.
„A fost o instalare ușoară pentru noi”, observă Hughes. Designul dispozitivului și procesul simplu de instalare au adus, de asemenea, un plus de siguranță. În cazul apariției unei probleme cu unul dintre dispozitive, altul nou putea fi conectat rapid și ușor, fără mari costuri sau fără a fi nevoie de un tehnician.
Caledonian Logistics utilizează în prezent MyGeotab pentru a monitoriza comportamentul șoferilor. Acesta spune că este de părere că tabloul de bord al șoferilor reprezintă o îmbunătățire semnificativă față de cel al sistemului anterior.
Hughes își verifică săptămânal tabloul de bord al flotei MyGeotab. „Dacă apar alerte care să ne spună că avem un grup de șoferi sau un șofer care prezintă o problemă, în ceea ce privește comportamentul său la volan, atunci îl examinăm mai atent”, spune el. „Vă pot oferi un tabel de conducere al șoferilor la o simplă apăsare de buton. Iar pentru mine, acest lucru este extraordinar. Și ne oferă, de asemenea, un tablou de bord care îți arată imediat dacă ai vreun șofer în pericol, ceea ce înseamnă că este cineva cu care trebuie să vorbești cât mai curând posibil.”
Rezultatele: Îmbunătățirea responsabilității
Atât personalul din back-office, cât și șoferii au adoptat Geotab, ceea ce nu este întotdeauna cazul, atunci când se introduce un nou sistem. ” L-au găsit excelent din prima zi”, spune Hughes. „Nu a existat nicio rezistență, ceea ce mi-a ușurat mult munca”, spune Hughes.
Cu accentul pus pe monitorizarea comportamentului șoferilor, Caledonian Logistics a reușit să își responsabilizeze pe deplin șoferii pentru acțiunile lor. De exemplu, Hughes a reușit să folosească soluția Geotab pentru a identifica și prinde un angajat care fura combustibil.
„Geotab m-a ajutat să identific când și cum procedau. Așa că a scurtat mult orice investigație”, povestește el. „Ne uitam la diagnostice [și am descoperit] că nu scotea combustibil din vehicul. Asta însemna că singurul loc în care putea să o facă era atunci când făcea plinul de carburant.
Etapele următoare: Integrarea sistemului de gestionare a flotei și managementul conformității
În viitor, dl Hughes intenționează să extindă monitorizarea pentru a include vehiculele. ” Distribuitorul nostru Geotab lucrează îndeaproape cu furnizorii noștri de software de mentenanță și de software de planificare pentru a obține o interfață între acestea două”, spune el. Prin integrarea altor sisteme de business cu telematica, Hughes va putea obține o alertă prin intermediul sistemului Truckfile™ atunci când există o problemă cu un vehicul. De asemenea, el poate programa o reparație odată cu următoarea inspecție.
Caledonian Logistics intenționează, de asemenea, să participe la o testare a soluției de descărcare de la distanță a tahografului Geotab pentru gestionarea conformității.
Din partea managerului de flotă
„Am crezut că cea mai mare bătălie va fi cu biroul de încasări și cu biroul de rutare, deoarece oamenilor nu le plac schimbările și sunt obișnuiți să folosească vechiul sistem. Dar aceștia l-au acceptat pur și simplu. L-au găsit excelent încă din prima zi.”
– Gary Hughes, manager de întreținere a flotei, Caledonian Logistics Limited
Dacă doriți să aflați mai multe: Download Case Study