Aflați câteva cerințe cheie pe care ar trebui să le considerați prioritare atunci când căutați un partener de telematică.
Adoptarea de noi tehnologii în afacerea dvs. poate fi dificilă. McKinsey spune că mai puțin de 30 la sută dintre companii reușesc să implementeze cu succes noile tehnologii – și asta doar în cazul celor care activează în sfera digitală, cum ar fi mass-media sau telecomunicațiile.
În industriile mai tradiționale, inclusiv în cele de petrol și gaze, automobile și produse farmaceutice, rata de adoptare se situează de obicei între patru și 11 la sută. Cu astfel de cote, devine crucial să selectați tehnologia telematică care se potrivește perfect cu afacerea dumneavoastră și care vă va oferi cel mai bun randament al investiției. Dar, cum putem prezice ce va funcționa și ce nu?
Am subliniat câteva capcane comune cu care se confruntă flotele de vehicule ușoare atunci când adoptă noi soluții telematice sau când schimbă furnizorii de telematică. Haideți să discutăm despre cum puteți obține cele mai bune rezultate din căutarea unui partener de telematică.
1. Asistență necorespunzătoare
Acordați prioritate găsirii unui partener de telematică care să fie disponibil pentru a vă sprijini echipa ori de câte ori aveți nevoie. Asistența reprezintă o mare parte din implementarea și lansarea soluției dumneavoastră telematice. De la șoferi la managerii de flotă, formarea și transferul de cunoștințe necesare ating fiecare parte a flotei dumneavoastră. Investiția într-o soluție fără o instruire adecvată poate duce la subutilizare și frustrare în rândul utilizatorilor. Având pe cineva din echipa furnizorului dumneavoastră de telematică care să vă ofere asistență proactivă, să vă ghideze în rezolvarea problemelor, să vă ajute să configurați reguli sau tablouri de bord personalizate sau pur și simplu să vă răspundă la o întrebare simplă când și când, vă va asigura că sunteți pregătit pentru succes.
În plus, căutați un furnizor de servicii care va face un efort suplimentar pentru a veni cu o soluție pentru problemele dvs. Nu vă fie teamă să întrebați potențialele soluții cum s-ar descurca într-o situație în care răspunsul la întrebarea dvs. nu a fost clar, sau cereți părerea altor persoane din sectorul dvs. de activitate cu privire la asistența pe care o primesc de la furnizorul lor.
Procesul prea îndelungat de implicare a părților interesate
Softul dvs. telematic va avea probabil impact asupra mai multor departamente din cadrul companiei dvs. – informații de afaceri, finanțe, operațiuni, pentru a numi doar câteva. Cu atât de mult feedback de care trebuie să țineți seama, puteți resimți o situație de genul „prea mulți bucătari în bucătărie”. Ale cui cerințe contează cel mai mult? Cine are ultimul cuvânt? Care sunt criteriile de veto?
Vă sugerăm să adoptați o abordare de tip scorecard pentru a colecta cât mai multe informații de la fiecare departament. Care sunt obiectivele telematice care afectează fiecare departament? Identificați aceste zone – siguranță, productivitate, întreținere, operațiuni – și cereți părților interesate să acorde un punctaj soluțiilor telematice potențiale în fiecare domeniu. Aceasta este o modalitate excelentă de a vă asigura că vocea fiecărui departament este auzită și că toată lumea primește o soluție de care va beneficia, reducând posibilitatea de a fi nevoit să reveniți asupra soluției dumneavoastră în câteva luni, atunci când unul dintre departamentele dumneavoastră nu o poate utiliza în funcție de nevoile sale.
Implicarea părților interesate cheie la începutul procesului este crucială. Desfășurarea unor proiecte pilot sau a unor teste cu un domeniu de aplicare limitat poate fi benefică, cum ar fi concentrarea pe un anumit departament sau pe un număr mic de vehicule. Exemplificarea modului în care tehnologia se aliniază cu obiectivele pe termen lung ale organizației și stabilirea unor canale de comunicare deschise cu toate părțile interesate pot favoriza sprijinul și facilita adoptarea cu succes.
3. Lipsa de scalabilitate
Dacă soluția dvs. nu poate crește odată cu dvs., soluția dvs. va fi repede depășită. Creșterea este un obiectiv excelent pe termen lung pentru flote, dar trebuie să vă asigurați că soluția telematică pe care o alegeți va putea contribui la această creștere. Fiecare flotă va avea oviziune diferită asupra propriei creșteri. Aceasta ar putea include:
- Adăugarea mai multor vehicule la flotă
- Trecerea la vehicule electrice sau adăugarea altor vehicule în flotă
- Automatizarea sarcinilor manuale
- Extinderea razei de deplasare pentru a include mai mulți clienți
- Operarea în mai multe locații
Pe măsură ce flota crește sau cerințele se schimbă, sistemul telematic ar trebui să se poată adapta la numărul tot mai mare de vehicule și de puncte de date. Alegerea unei soluții scalabile împiedică necesitatea unor înlocuiri și actualizări frecvente.
Alegeți o soluție telematică care să fie de acord cu planul dumneavoastră pe trei, cinci sau zece ani și care vă poate ajuta să vă ghideze spre succes.
4. Fiabilitate scăzută
La fel cum ați face cu orice achiziție importantă, fie că este vorba de afaceri sau de viața personală, este important să țineți cont de fiabilitatea investiției dumneavoastră. Trebuie să vă asigurați că partenerul dumneavoastră de telematică este dispus să acorde prioritate afacerii dumneavoastră atunci când aveți nevoie de sprijinul și îndrumarea sa.
Este în regulă să întrebați care este procentul de defecțiuni al potențialelor soluții telematice, timpii de inactivitate cu care s-au confruntat în ultimul an și modul în care acționează pentru a remedia situațiile în care clienții lor ar putea fi rămași descoperiți. Aceștia ar trebui să se ofere să vă însoțească pe parcursul procesului de integrare sau să stabilească puncte de contact periodice în care să puteți discuta orice probleme legate de adoptare. Întrebarea dacă reinvestesc în cercetare și dezvoltare este, de asemenea, o modalitate excelentă de a descoperi dacă își îmbunătățesc continuu ofertele pentru a răspunde nevoilor clienților lor și pentru a deveni mai fiabili.
Nu uitați că fiabilitatea are un impact direct asupra eficacității și eficienței întregului proces de gestionare a flotei. Aceasta stă la baza succesului operațiunilor de management al flotei prin impactul pe care îl are asupra siguranței și conformității și asigură durabilitatea investiției. O soluție telematică fiabilă îi ajută pe managerii de flote să ia decizii bazate pe date, să eficientizeze operațiunile și să obțină eficiență și productivitate generală pentru flotele lor de vehicule ușoare.
5. Lipsa de inovare
Este esențial ca soluția dumneavoastră telematică să acorde prioritate inovației. Faptul că aveți un partener de telematică care urmărește și stabilește tendințele din industrie, își ascultă clienții și vine cu soluții inventive vă pune pe dumneavoastră și flota dumneavoastră într-un avantaj competitiv. Întrebați potențialii furnizori cum arată foaia de parcurs a produselor lor pentru viitorul apropiat și cum iau în considerare feedback-ul clienților.
Lipsa de inovare poate împiedica capacitatea flotei de a profita de noile tehnologii și funcționalități. Asigurați-vă că soluția pe care o căutați nu este învechită și că oferă funcționalități moderne și inovatoare care se aliniază la nevoile actuale și viitoare ale flotei dumneavoastră. Asigurați-vă că este capabilă să integreze și să se adapteze noilor reglementări din industrie, astfel încât să nu vă dezavantajeze și să fie suficient de flexibilă pentru a face adaptările necesare, astfel încât să răspundă nevoilor specifice și fluxurilor de lucru ale flotei dumneavoastră de vehicule ușoare. O abordare unică ar putea să nu ofere eficiența și competitivitatea necesare în acest peisaj în continuă schimbare.
În cele din urmă, dar nu în ultimul rând, alte cerințe cheie pe care ar trebui să le analizați atunci când vă alegeți partenerul telematic potrivit pentru flota dvs. includ prioritizarea ușurinței de utilizare a sistemului pentru utilizatorii/șoferii dvs. (evitați rezistența din partea utilizatorilor, ceea ce duce la o subutilizare a capacităților sistemului), luând în considerare integrarea cu sistemele existente (ar trebui să se integreze perfect cu alte sisteme, cum ar fi dispeceratul, întreținere și urmărirea combustibilului), asigurarea măsurilor de securitate și confidențialitate (protejarea datelor împotriva accesului neautorizat și a încălcărilor, respectarea reglementărilor privind confidențialitatea datelor și evitarea problemelor juridice) și capacitatea de a vă monitoriza toate celelalte active sub o singură platformă (echipamente off-road, active de mare valoare, echipamente fără motor, forță de muncă mobilă etc. ).
Înțelegând și evitând capcanele comune și cercetând cu asiduitate opțiunile, aveți puterea de a lua o decizie practică și bine informată. Sistemul telematic pe care îl alegeți va fi piatra de temelie a eficienței îmbunătățite, a siguranței sporite și a economiilor semnificative de costuri, poziționându-vă, astfel, flota pentru succes.
Sperăm că aceste informații vă vor orienta în luarea unei decizii cruciale pentru viitorul flotei dumneavoastră. Dotați-vă flota cu soluția telematică potrivită și lăsați succesul să fie rezultatul firesc al alegerilor dumneavoastră avizate!
Aflați mai multe despre modul de achiziționare a unei soluții telematice
Dacă sunteți interesat să aflați mai multe despre cum să achiziționați o soluție telematică completă, perfectă pentru flota dumneavoastră de vehicule ușoare, descărcați cartea noastră electronică gratuită. În acesta veți găsi sfaturi și trucuri despre cum să vă definiți obiectivele telematice, ce fel de puncte de date să căutați și o listă de verificare cuprinzătoare pentru a vă ajuta în timpul călătoriei de cumpărare.